Oris - Strona Główna
Wyszukiwarka

Menu gwne








Infolinia prezentujaca tresci ulotek farmaceutycznych








Kupuj przez FaniMani.pl



NOWOCZESNY BOLT, CZY STANDARDOWA TAKSÓWKA?

Przedruk z Biuletynu "OKO"

W tym numerze biuletynu pozwolę sobie opowiedzieć o Bolcie, czyli nowoczesnej metodzie podróżowania taksówkami zamawianymi przez aplikacje na smartfonie oraz przedstawię plusy i minusy w porównaniu z korporacjami taksówkarskimi. Bolt, dawniej Taxify, to firma, która rozwinęła skrzydła na naszym polskim rynku kilka lat po wejściu Ubera do Polski. Firmy te oferują podróżowanie taksówkami, które zamawiamy przez aplikacje na smartfonie. Do korzystania z tej usługi potrzebujemy smartfona z dostępem do internetu, kartę płatniczą i to tyle. Jeśli chodzi o zamawianie, to pokrótce wygląda to tak: odpalamy apkę Bolt, wpisujemy adres docelowy, potwierdzamy miejsce odbioru, które jest określane na podstawie położenia GPS lub wpisujemy adres ręcznie, ukazuje nam się kwota, jaka zostanie pobrana za przejazd po jego zakończeniu, klikamy przycisk zamawiam przejazd i gotowe. Niestety rażącym błędem jest w niektórych miejscach złe określenie lokalizacji punktów docelowych. Miałem sytuację, gdy na mapie zaznaczałem swój blok poprzez wpisanie lokalizacji, a kierowca wiózł mnie 3 km dalej. Kierowcy nie sugerują się wpisanym adresem, tylko pinezką na mapie, która jest źle postawiona i my użytkownicy nie mamy na to wpływu, gdyż korzystają oni z map Google i to po stronie Google leży problem. Warto wspomnieć, że większość kierowców np. z Bydgoszczy nie zna topografii miast, jeżdżą oni, używając tylko map, a nie korzystają z doświadczenia.

Dostępność aplikacji

Wypowiem się tylko na temat urządzeń z nadgryzionym jabłkiem, aplikacja jest prawie niedostępna dla nowicjuszy…Tak naprawdę podczas pierwszego korzystania z niej musimy mieć obok osobę widzącą, żeby mogła pomóc nam ją obsłużyć, gdyż wiele przycisków nie posiada etykiety, krótko mówiąc chodzimy po niej na oślep. Przy zakładaniu konta w aplikacji oczywiście nie ma problemów, VoiceOver przeczyta nam wszystko, co znajduje się na ekranie, schody zaczynają się w momencie, gdy chcemy zamówić przejazd. Powiem Wam, że od momentu, kiedy nauczyłem się korzystać z aplikacji coraz częściej korzystam z usług Bolta, ponieważ wygrywają one ze zwykłymi taksówkami jeśli chodzi o cenę. Różnica potrafi być spora, w mieście to koszt rzędu 10 zł, Bolt daje nam często kody promocyjne na przejazdy, dzięki czemu możemy jeszcze bardziej obniżyć koszty transportu. Minusem Bolta jest niedokładne określanie lokalizacji punktów docelowych, Google musi to poprawić i z tego, co udało mi się zorientować, już nad tym pracują, więc jest nieźle. Kolejnym minusem jest dostępność aplikacji dla osób niewidomych. Przypuszczam, że osoby widzące nie mają problemu w ogóle, a my tej aplikacji musimy się po prostu nauczyć, pozostaje mieć tylko nadzieje, że firma zrobi ukłon w naszą stronę i wypuści dostępną dla nas wersje. Podsumowując, uważam, że taksówki zamawiane przez aplikację to przyszłość, na pewno przemawia za nimi niska cena transportu. Taksówkarze w korporacjach muszą mieć swoją działalność gospodarczą, opłacać podatek i ponosić inne opłaty związane z utrzymaniem bazy, dlatego standardowe taksówki są tak drogie, natomiast pracownikowi Bolt potrącane jest 20% zarobionej kwoty od każdego przejazdu i jest to opłata niezmienna. Żywię nadzieję, że takie firmy, jak Bolt czy Uber zdecydują się bardziej dopracować aplikacje pod kątem osób niewidomych, ponieważ będą miały więcej klientów, a my użytkownicy będziemy częściej korzystać z tego typu usług.

P.S. Zachęcam do wypróbowania usług firmy Bolt i przekonania się, że w tej firmie jest potencjał. Do następnego :)

Adrian Nowakowski

Czwartek, 04 07 2019 / Autor: Adrian Nowakowski

(c) copyright 2012 by Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia. All rights reserved.
projekt i wykonanie: michalchyrek.com / Pc expert