KOORDYNATORZY DOSTĘPNOŚCI
DziÄ™ki ustawie o zapewnianiu dostÄ™pnoÅ›ci osobom ze szczególnymi potrzebami, w wielu instytucjach publicznych pojawiÄ… siÄ™ osoby peÅ‚niÄ…ce funkcjÄ™ koordynatora dostÄ™pnoÅ›ci.
Do zadań koordynatora należeć będą m.in.:
• wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostÄ™pie do informacji o danym podmiocie i usÅ‚ugach, jakie Å›wiadczy,
• tworzenie i wdrażanie planu na rzecz poprawy dostÄ™pnoÅ›ci danej instytucji.
W zobowiÄ…zanych do tego instytucjach koordynatorzy powinni zostać powoÅ‚ani do 30 wrzeÅ›nia 2020 r. Wiele podmiotów już powoÅ‚aÅ‚o swojego koordynatora.
Przypomnijmy, że zgodnie z ustawą, nie wszystkie podmioty publiczne są zobowiązane do powołania koordynatora, choć Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zachęca do tego także nieobjęte ustawą instytucje.
Zgodnie z ustawą, aktualna informacja o pełniącym funkcję koordynatora dostępności, a także dane kontaktowe do tej osoby powinny znaleźć się w BIP i na stronie internetowej instytucji.
Ważne: Ministerstwo, z myÅ›lÄ… o uÅ‚atwieniu kontaktu z koordynatorami dostÄ™pnoÅ›ci, umieÅ›ciÅ‚o tabelÄ™ z danymi teleadresowymi do tych osób pod adresem
ŹródÅ‚o: informacja prasowa
Åšroda, 10 02 2021 / Autor: Biuletyn Informacyjny OKO